FAQ

Aan- en afmelden

Je kunt je vanaf dag 1 afmelden voor het gebruik van het ontvangen product:

Wanneer je onze service stopzet binnen de zichttermijn van 14 dagen na ontvangst van je bestelling stopzet en de overeengekomen producten binnen 14 dagen retourneert, ontvang je je eerste maandbedrag terug.

Indien je gebruik wil maken van deze zichttermijn, mogen de producten en bijbehorende verpakkingen niet beschadigd of defect zijn geraakt door je gebruik. Je mag een bestelling bekijken en kort testen, voordat je besluit deze te blijven gebruiken. Het is niet de bedoeling dat je de producten daadwerkelijk gaat gebruiken, voordat je besloten hebt gebruik te maken van onze service.

Producten kunnen een verzegeling bevatten. In zo’n geval kun je een product dus beperkt bekijken/testen. Wanneer een product verzegeld is komt het recht op restitutie van de eerste maand te vervallen indien de verzegeling verbroken is geraakt.

Ons herroepingsrecht is enkel van toepassing voor consumenten. Als je zakelijk bij ons besteld, dan is het herroepingsrecht dus niet van toepassing op de bestelling.

Maak je langer dan 3 maanden gebruik van de service en wil je het product niet meer gebruiken? In dit geval ontvang je van ons een retourlabel, waarmee je het product gratis aan ons kunt retourneren. Dit retourlabel is 5 werkdagen geldig. Bij korter gebruik van onze service zijn de retourskosten voor eigen rekening.

De automatische incasso wordt stopgezet op het moment dat wij het product in goede orde ontvangen hebben. Wij werken met maandelijkse betalingen en leveren geen restitutie voor de dagen dat je het product niet meer hebt gebruikt.

Afmelden kan eenvoudig door een mail te sturen naar klantenservice@culaza.nl of telefonisch via 024-8000707. Onze klantenservice zal aangeven naar welk adres je het product kunt retourneren.

Je kunt je vanaf dag 1 afmelden voor het gebruik van het ontvangen product. Wanneer je het product afmeldt stopt de automatische incasso in de eerstvolgende maand.

Afmelden kan eenvoudig door een mail te sturen naar klantenservice@culaza.nl of telefonisch via 024-8000707. Onze klantenservice zal aangeven naar welk adres je het product kunt retourneren.

Wanneer je na 3 of meer betalingen geen gebruik meer wilt maken van de service, ontvang je een retourlabel, waarmee je het product gratis aan ons kunt retourneren. Dit retourlabel is 5 werkdagen geldig. Wanneer je minder dan 3 termijnen betaald hebt voor onze service zijn de retourskosten voor eigen rekening.

De automatische incasso wordt stopgezet op het moment dat wij het product in goede orde ontvangen hebben. Wij werken met maandelijkse betalingen en leveren geen restitutie voor de dagen dat je het product niet meer hebt gebruikt.

Je meldt je aan voor onze service door een bestelling te plaatsen op onze website. Tijdens dit bestelproces vragen wij je de betaling voor jouw eerste maand via iDeal te voldoen. Bij deze eerste betaling geef je tevens toestemming voor onze maandelijkse automatische incasso.

Focum geeft ons advies over klantacceptatie. Wij delen daarvoor de benodigde persoonsgegevens voor het uitvoeren van een kredietcheck. Je kunt daarover meer informatie vinden in ons privacybeleid.

Wij versturen het product in de meeste gevallen binnen 1 a 2 werkdagen na ontvangst van betaling en het uitvoeren van de checks.

Je kunt een product zo lang gebruiken als je wil. Wanneer je het product niet meer wil gebruiken, kun je de service eenvoudig stopzetten. Dit mag al vanaf dag 1.

Bestellen / Producten

Lees hier meer over onze productspecifieke voorwaarden.

Wanneer wij een bestelling hebben ontvangen zullen wij enkele controles uitvoeren alvorens wij overgaan tot levering. Het kan voorkomen dat wij de aanmelding niet verwerken naar aanleiding van de resultaten van deze controles.

Mocht je geweigerd worden, wanneer je al een bedrag naar ons hebt overgemaakt, dan zullen wij dit bedrag zo spoedig mogelijk aan je retourneren.

Focum geeft ons advies over klantacceptatie. Wij delen daarvoor de benodigde persoonsgegevens voor het uitvoeren van een kredietcheck. Je kunt daarover meer informatie vinden in ons privacybeleid.

Garantie en reparatie

Culaza en onze partners blijven eigenaar van het product. Zij zorgen dan ook voor goedwerkende producten en leveren ‘levenslange’ garantie!

Zolang je het product gebruikt, kun je er op rekenen dat wij ervoor zorgen dat eventuele gebreken verholpen worden. Dit proberen wij zoveel mogelijk op afstand te doen, wel zo duurzaam! Mocht dit toch niet lukken, dan zullen wij zorgen voor snelle reparatie of voor een vervangend product.

Wij streven ernaar om een product zo spoedig mogelijk te repareren/vervangen. Mocht reparatie of vervanging langer duren dan 5 werkdagen, nadat het product ontvangen is op het opgegeven retour adres, ontvang je compensatie over het aantal dagen dat je geen gebruik kon maken van het product. Deze compensatie start 5 werkdagen na ontvangst bij het opgegeven retour adres.

Probleempje? Neem per e-mail contact op met onze klantenservice. Vermeld je ordernummer en geef aan wat het probleem is, indien mogelijk met een foto. Hierdoor geef je ons de tijd om uit kunnen zoeken wat er fout is gegaan. De meeste problemen kunnen wij beter en sneller verhelpen via mail, dan wanneer je telefonisch contact opneemt. Onze klantenservice zal na ontvangst van je mail beoordelen hoe we je het beste kunnen helpen en doorgaans binnen één werkdag contact met je opnemen voor een oplossing!

Gebruikerssporen en beschadigingen

Wij werken voornamelijk met tweedehands producten, waarvan je sommige zelfs dagelijks gebruikt. Tijdens dit gebruik kan het voorkomen dat er gebruikerssporen ontstaan. Dit is heel normaal en daar doen wij niet moeilijk over! Wanneer je je afmeldt voor de service proberen wij het product zo goed mogelijk te hergebruiken, bijvoorbeeld door enkele onderdelen te vervangen of professioneel te laten reinigen.

Wanneer een product meer schade heeft opgelopen dan gemiddelde gebruikerssporen, zullen wij je vragen deze schade (deels) te compenseren. Dit geldt ook wanneer een product is kapot gegaan door jouw toedoen, bijvoorbeeld omdat je er roekeloos mee bent omgegaan. De compensatie verschilt afhankelijk van de reparatiemogelijkheden van een deel tot de gehele dagwaarde van het product.

Per productgroep hebben wij aparte afspraken over wat wij verstaan onder ‘gemiddelde gebruikerssporen: 

– Kinderkleding: Per kledingmaat (per wissel of na afmelden service) nemen wij één ongelukje voor onze rekening, zoals bijvoorbeeld een klein gaatje, vlekje of los knoopje.  Mocht de kleding onjuist gebruikt of gewassen zijn, en zijn er meerdere kledingstukken onbruikbaar geraakt? Dan vragen wij een kleine vergoeding (tot €3,50 euro) per kledingstuk dat we niet meer kunnen gebruiken.

– Kinderwagens: Wij nemen één ongelukje voor onze rekening, zoals bijvoorbeeld een klein gaatje of vlekje. Gemiddelde gebruikerssporen hebben geen effect op de werking van de kinderwagen. 

– GoPro en andere electronica: Lichte krasjes op de behuizing en/of krasjes welke geen enkel effect hebben op de waterdichtheid, fotokwaliteit of werking van het product. 

– Overige productgroepen: Gebruikerssporen die geen enkel effect hebben op de werking van het product.

Verlies & diefstal

Bij verlies of diefstal wordt de dagwaarde in rekening gebracht. Je kunt deze schade mogelijk verhalen bij jouw inboedel- of reisverzekering.

Neem contact op met onze klantenservice, wanneer je interesse hebt om het product van ons over te kopen. Samen kijken we naar de mogelijkheden!

We doen elke dag onze uiterste best om bestellingen zo goed, snel en duurzaam mogelijk te leveren. Helaas gaat dat wel eens mis. Heb je een defect of verkeerd product ontvangen? Sorry voor het ongemak!

Elektronica:
Problemen met hardware kunnen ontstaan door foutieve synchronisatie, defecte kabeltjes en/of verkeerd aansluiten. Lukt het niet om zelfstandig het probleem op te lossen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Zij proberen het probleem zo snel mogelijk en zonder retourzending op te lossen. Lukt het niet om het probleem te verhelpen? Helaas moeten producten soms retour komen zodat wij ze opnieuw kunnen onderzoeken.

Overige producten:
Neem per e-mail contact op met onze klantenservice. Vermeld je ordernummer en geef aan wat het probleem is, indien mogelijk met een foto. Hierdoor geef je ons de tijd om uit kunnen zoeken wat er fout is gegaan. Deze problemen kunnen wij beter en sneller verhelpen via mail, dan wanneer je telefonisch contact opneemt. Onze klantenservice zal na ontvangst van je mail beoordelen hoe we je het beste kunnen helpen en doorgaans binnen één werkdag contact met je opnemen voor een oplossing!

Ook als je product tijdens jouw gebruik kapot gaat kun je contact met ons opnemen. Voor meer informatie kun je kijken in het kopje ‘Garantie, verlies en diefstal’. Samen kijken we naar de beste oplossing!

Neem per e-mail contact op met onze klantenservice. Vermeld je ordernummer en geef aan welke producten je hebt ontvangen. Hierdoor geef je ons de tijd om uit kunnen zoeken wat er fout is gegaan. Deze problemen kunnen wij beter en sneller verhelpen via mail, dan wanneer je telefonisch contact opneemt. Onze klantenservice zal na ontvangst van je mail stap voor stap helpen om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk de juiste bestelling toegestuurd krijgt.

Betalen

Betalingen worden bij Culaza verwerkt via ‘automatische incasso’. Je geeft ons via een E-mandaat (ook wel E-machtiging genoemd) toestemming om het afgesproken bedrag bij jou te incasseren.  

Het E-mandaat dat door ons gebruikt wordt, wordt door Twikey opgemaakt. Dit is een partij, welke gespecialiseerd is in deze machtigingen. Nadat je bij Culaza een order hebt geplaatst, wordt je doorverwezen naar de omgeving van Twikey. Hierin kun jij in jouw bekende internetbankieren omgeving jouw gegevens invullen en toestemming geven aan Culaza voor het doen van automatische incasso’s.

Category: Betalen

In samenwerking met Focum voeren wij een kredietwaardigheidscheck uit en behouden ons het recht voor om een bestelling te weigeren in geval van een negatief advies.

Wij delen persoonsgegevens, welke benodigd zijn voor het uitvoeren van een kredietcheck. Je kunt daarover meer informatie vinden in ons privacybeleid.

Wanneer je bestelling geweigerd wordt in verband met de kredietwaardigheid, kun je contact opnemen met onze klantenservice. Wij kunnen een aangepast aanbod doen, waarmee je mogelijk tóch gebruik kunt maken van de service van Culaza.nl

Category: Betalen

Sommige van onze producten vertegenwoordigen een aanzienlijke waarde. Daarom vragen wij je om bij deze producten een borgsom te betalen. Wanneer er een borg betaalt dient te worden, wordt dit duidelijk aangegeven bij het product. De hoogte van de borg is afhankelijk van het product dat je wil gebruiken. Je rekent de borg gezamenlijk met de eerste huurtermijn af. Je hoeft de borg dus maar éénmalig te voldoen.

De borg wordt teruggestort, wanneer het product in goede staat aan ons of onze leverancier is geretourneerd. Wij doen niet moeilijk over normale gebruikerssporen.

Indien er sprake is van schade, missende onderdelen of uitgebleven betaling, kunnen deze kosten in mindering worden gebracht op het terug te storten borgbedrag.

Category: Betalen

Betaling geschiedt standaard per automatische incasso. Jouw eerste betaling vindt plaats via iDeal. Tijdens deze eerste betaling geef je tevens toestemming om vervolgbetalingen per automatische incasso af te laten schrijven.

Indien het bedrag niet afgeschreven kan worden, bijvoorbeeld in verband met onvoldoende saldo, dan verzoeken wij je om het verschuldigde bedrag zo snel mogelijk naar ons over te boeken via een betaallink.

Wanneer het bedrag niet op tijd voldaan wordt zijn wij genoodzaakt om een incassotraject te starten.

Culaza.nl is géén financierder. Wij verhuren onze producten en deze komen na afloop dus weer bij ons terug. Het gaat niet om afkoop. Je krijgt dus ook géén BKR registratie bij het huren van onze producten. Mocht je geïnteresseerd zijn om het product over te nemen na verloop van tijd, dan kun je contact met ons opnemen.

Category: Betalen

Product-As-A-Service (PAAS)

Meer informatie volgt!

In een circulaire economie is het het van belang dat producten optimaal worden hergebruikt. Om die reden werken wij zoveel mogelijk met tweedehands producten. Wanneer een abonnement stopgezet wordt, ontvangen wij of onze leveranciers de producten retour. Het product ondergaat een uitgebreide testprocedure en wordt professioneel gereinigd. Wanneer het niet mogelijk is om het product nogmaals te gebruiken, verwerken wij de materialen zo optimaal mogelijk of repareren wij enkele onderdelen. Zo kun je er dus altijd vanuit gaan dat je een schoon, getest en volledig werkend product ontvangt. Waarmee je ook nog eens een betere keuze voor de wereld maakt!

Onze partners blijven eigenaar van de spullen, daarom willen zij de beste producten produceren en leveren. Mocht er toch wat mis zijn, zorgen zij voor onderhoud, reparaties of vervangende onderdelen wanneer nodig. Zo kun jij optimaal genieten van de beste producten en hebben we minder grondstoffen nodig.

Dit is ons positieve antwoord op de wegwerpcultuur. Kopen hoeft niet meer. Betalen voor het gebruik is de toekomst.

Ruilen / Retourneren

Na het afmelden dienen je producten binnen 5 werkdagen in goede orde ontvangen te zijn bij het aangegeven adres. Dit adres kan verschillen per product. Om je retourzending correct en zo snel mogelijk te kunnen verwerken, verzoeken wij je om een e-mail te sturen. Na het vesturen van deze retour aanvraag ontvang je binnen één werkdag een e-mail met hierin verdere instructies.

Wanneer je na 3 of meer betalingen geen gebruik meer wilt maken van de service, ontvang je een retourlabel, waarmee je het product gratis aan ons kunt retourneren. Dit retourlabel is 5 werkdagen geldig. Wanneer je minder dan 3 termijnen betaald hebt voor onze service zijn de retourskosten voor eigen rekening.

De automatische incasso wordt stopgezet op het moment dat wij het product in goede orde ontvangen hebben. Wij werken met maandelijkse betalingen en leveren geen restitutie voor de dagen dat je het product niet meer hebt gebruikt.

Wij sturen je doorgaans voldoende kleding toe om 3 maanden vooruit te kunnen. Is je kleine toe aan de volgende maat? Dan kun je gebruikmaken van onze gratis wisselservice. Op verzoek ontvang je van ons een etiket waarmee je de spullen gratis kunt retourneren. Wanneer wij de kleding hebben ontvangen en gecontroleerd sturen wij jou de volgende maat toe.

Stuur je de kleding binnen 3 maanden retour, zonder dat je door wilt wisselen naar de volgende maat? Of wil je kleding ruilen binnen dezelfde maat? Dan zijn de verzendkosten voor het retourneren voor jouw rekening. Als je wilt ruilen binnen dezelfde maat vragen we €4,95 als tegemoetkoming voor de verzendkosten. We brengen niets in rekening voor de reiniging van de kleding.

Verzending / Levertijd

Controleer je adres altijd goed, voordat je je bestelling plaatst. Wanneer een bestelling onderweg is kunnen er geen adreswijzigingen doorgegeven worden.

Mocht je de adresgegevens toch verkeerd ingevuld hebben dan kunnen er extra kosten in rekening worden gebracht voor het opnieuw verzenden van je pakket.

Wij rekenen geen verzendkosten. 

Indien er extra kosten gemaakt moeten worden, bijvoorbeeld bij het nogmaals moeten verzenden in verband met een verkeerd opgegeven adres of niet aangenomen pakket, zullen deze kosten in rekening gebracht worden.

Wanneer je na 3 of meer betalingen geen gebruik meer wilt maken van de service, ontvang je een retourlabel, waarmee je het product gratis aan ons kunt retourneren. Dit retourlabel is 5 werkdagen geldig. Wanneer je minder dan 3 termijnen betaald hebt voor onze service zijn de retourskosten voor eigen rekening.

De meeste producten kunnen we uit voorraad leveren. Je kunt je bestelling binnen 1 tot 3 werkdagen in huis verwachten! Eventuele afwijkende levertijden staan vermeld bij de producten.

Houd er rekening mee dat wij mogelijk eerst een check doen via Focum en telefonisch jouw bestelling nog willen doornemen voordat we overgaan tot verzending.

Nadat een bestelling bij ons verzonden is, ontvang je via de mail bevestigingsmail en een Track & Trace code. Deze code geeft inzicht in de status en de locatie van de bestelling. Na ontvangst van de bevestigingsmail duurt het normaliter één werkdag, voordat je bestelling thuis wordt afgeleverd. Je pakket niet ontvangen op de verwachte leverdatum? Je pakket kan bezorgd zijn bij de buren! De bezorging van een bestelling kan tot maximaal vijf werkdagen duren. Heb je je bestelling na vijf werkdagen nog niet ontvangen? Neem contact op met onze klantenservice. Wij zullen dan samen met jou kijken naar een mogelijke oorzaak en naar een passende oplossing!

Load More